Direktlänk till inlägg 8 januari 2008

Ålder

Av Mutt - 8 januari 2008 00:10

Åldern detta gissel som plötsligt av någon outgrundlig anledning kommer över en kanske inte helt levnadsglad människa men en som ändå hjälpligt klarar av vardagen utan att tänka så mycket på åldrandet. Vad göra? Ja det är egentligen inte så mycket att göra.

Men att plötsligt upptäcka att det är så mycket jag inte kommer hinna att göra. Av allt som jag tänkt att det och det hinner jag med står plötsligt framför mig som en ogenomtränglig mur där det står att min tid snart har tagit slut!

Men det kan inte vara möjligt det var bara som igår jag tänkte på att planera för framtiden. Resa, skriva min levnadshistoria något som många säger att alla borde göra. Vänta på barnbarn, göra i ordning alla fotografier som ligger i byrålådorna. Ja jag har hur många projekt som helst igång. Så som en blixt från en klar himmel står det klart att, jag hinner inte!

 

Att läsa dödsannonserna i tidningar är det bäst att sluta med för många i min ålder eller yngre dör! Alla de idoler jag hade när jag var ung, Errol Flynn, Tyrone Power, Gary Cooper och Clark Gable dog när de var mellan 50 och 60. Något som jag har passerat i en del fall med ett flertal år.

Kungen i Sverige är yngre än jag, statsministern är yngre och presidenten i USA är yngre. Hur fasingen har dom hunnit med?

En tröst är att ser jag på gamla foton av släktingar när de fyllde 50 såg ut som de som fyller 80 och 90 idag.

Nu är det kanske bäst att gå och lägga sig och se om det är någon mening att gå upp och koka kaffe i morgon bitti som gubben sa. Jag måste tänka på det som Scarlett O´Hara säger i slutet på Borta med vinden. I morgon är också en dag.

    

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mutt - 30 augusti 2007 12:28

Tjejkväll i Bingolotto! Res två tjejer betala för en! Jag ska inte tala med någon, i alla fall ingen man! Dag bara för tjejer! Inspirationsdag bara för tjejer! Krogshowen ”Ladies night” för en helt kvinnlig publik. Va! Ska vi inte ha ett jämlikt sam...

Av Mutt - 26 augusti 2007 01:08

Årets svensk har utsätts! Hans Rausing han har valts av föreningen Svenskar i Världen. Detta är en skandal och skymf mot det svenska folket! Att han är bosatt utanför Sverige gör ingen skillnad utan att bara bli utsedd gör honom till en förrädare. At...

Av Mutt - 5 augusti 2007 22:51

I media läste jag att det fanns de som ondgjorde sig över att journalister att de kallade kronprinsessan Viktoria med du! Men varför ska denna odemokratiska och ojämlika institution i ett land som säger sig vara en demokrati (?) särskilja kunglighete...

Av Mutt - 3 augusti 2007 16:45

Prinsessan Märtha Louise i Norge ska enligt en norsk Jan Hanvold komma till helvetet för hon ska öppna en skola för att lära människor att tala med änglar. Varför ska hon hamna i helvete för det? Har inte Jan Hanvold läst sin bibel för där finns det ...

Av Mutt - 1 augusti 2007 17:23

Man ser det i repriserna av Jerry Springer Show och hör om deras problem hos Dr Phil i TV! Ja vi ser det hos kändisbrudar hos Conan O´Brian och David Letterman. Vi ser det i tidningar och ser det på krogar, kaféer och andra ställen. Reser jag runt i ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards