Alla inlägg den 19 november 2006

Av Mutt - 19 november 2006 12:52

Feministiskt initiativ rörde upp många känslor när de lade fram sina förslag. Vilket var bra! Men deras utgångspunkt var att de skulle påverka patriarkatet över hela linjen. Men det finns delar av patriarkatet som är oskyldiga till de skadliga verkningar som patriarkatet säga utgör för kvinnorna. För Feministiskt initiativ drog alla män över samma kam. Vilket är helt fel! Feministiskt initiativ ville göra sin röster hörda för att männen ska släppa fram kvinnorna inom alla delar av samhället. Men då måste vi titta på männen som grupp som feministerna vill komma åt, vad utgör den av? Jag som man diskrimineras av både män och kvinnor i mitt arbetsliv. Som man på botten utgör jag inget hot mot Feministiskt initiativ men jag drabbas av deras korståg mot männen, mot patriarkatet. Är jag lågavlönad man i det lägre skiktet av arbetare eller tjänstemän får jag liten del av det som är patriarkatet. Med Feministiskt initiativ som jag stödjer i princip, får jag det inte bättre för jag är inte i den positionen att jag förs fram av patriarkatet till olika förmåner som Feministiskt initiativ kräver sin rätt till. Men inga vill ha med en vanlig en arbetare eller lågavlönad tjänsteman i sina nätverk. Nätverk såsom Frimurarna, Rotary, Tempelriddarna eller andra sammanslutningar av män. Odd Fellow är i det sammanhanget visserligen för både män och kvinnor. Men är ända ojämlika och odemokratiska för de vill bara ha med män och kvinnor från en viss samhällsgrupp med höga och inflyterska arbeten.Men kvinnliga närverk som bara släpper in kvinnor är lika ojämlika och odemokratiska som nätverk som bara är till för män. Så Feministiskt initiativ går emot vad de själva anser vara ojämlikt och odemokratiskt.Jag uppmanar därför alla att starta Mänskligt initiativ. Med krav att alla nätverk, vad de än heter eller hur små de än är öppnas för både män och kvinnor. Alltså även den minsta intressegrupp.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards