Direktlänk till inlägg 25 november 2006

Kvinnoförtryck

Av Mutt - 25 november 2006 19:48

Jag är trött på att hela tiden bli anklagad för att jag är man bara för att det finns män som misshandlar och nervärderar kvinnor. Män som är motståndare till att kvinnor ska ha lika lön och komma till samma höga poster inom stat och näringsliv.Kvinnor startar nätverk enbart för kvinnor bara för att männen har sina nätverk bara för män. Jag är 55 + och har varit yrkesverksam hela mitt vuxna liv och jag har aldrig blivit tillfrågad om medlemskap i några nätverk eller sammanslutningar. Men då säger en del kvinnor varför jag inte försöker komma till den positionen att jag blir tillfrågad. Men om jag inte är ute efter att bli medlem bara för att bli någonting i samhället. Bara för att vara någonting mer än jag är. Därför vill jag företrädda en tredje ståndpunkt, en som vill sätta de mänskliga värderingarna före både manschauvinistiskt och feministiskt tänkande. Som man är jag inte mindre man bara för att jag inte ställer upp på allt som anses vara macho. Därmed är jag inte mindre macho bara för att jag inte köper allt tal om hur man ska vara tuff i den meningen att jag ska stå över någon annan. Jag är trött på att anklagas för att tillhöra det manliga släktet av en feministisk rörelse som egentligen bara är ute efter att bli precis som de manchovinistiska männen de vill komma åt. Feministerna vill vara jämställda med män med makt och fina jobb. De vill inte jämföra sig med kvinnor som anser sig tillhöra arbetarklassen. För i så fall skulle det inte gå så hårt ut som de gjort.De inte alls ute efter mänskliga värderingar utan vill bara komma till en maktposition och tjäna en massa med pengar.Som arbetare med kvinnliga chefer undrar jag vad som hänt med allt som tidigare talades om att arbetslivet skulle bli mera medmänskligt när kvinnor kom fram i det tidigare patrikalsiska hierarkin på våra arbetsplatser. Mina kvinnliga chefer är precis lika som manliga chefer som dessa vill bekämpa. Alltså är de inte för egentlig jämlikhet.Nej de så kallade feministerna är lika som de män som de vill bekämpa. De är inte ute efter jämlikhet mellan kön! Det enda de vill är att komma fram till samma positioner som de förhatliga männen och trampa ner de svaga för att få makt och inflytande över ett samhälle som kommer att bli lika hänsynslöst som det tidigare patriarkaliska.Jag kan bara hoppas att inte kvinnor ur arbetarklassen låter sig luras av olika locktoner från en feministisk rörelse som sätter sig över allt det som arbetarrörelsens kvinnor och män kämpat för att komma bort från det tidigare feodala samhället. Eller lockas av reklam för tidningar bara för kvinnor där ni framställs på samma sätt som de så kallade herrtidningarna tidigare har framställt kvinnor till att behaga män. Kvinnotidningars enda syfte är att framställa kvinnor som en grupp som är lika manipulativa som reklamen för som marknadsför dem.Du kvinna som anser dig förtyckta av män med makt. De är samma män som förtycker män som inte är i samma position som dem själva. Du faller för samma kapitalistiska system som alltid tryckt ner andra.Samma system som tidigare lät unga män från arbetarklassen gå i krig och dö för syften som bara gagnade det kapitalistiska samhället. De män som överlevde dessa krig kom hem och blev lika förtryckta som de tidigare var av det system som de gått ut i krig för att försvara.Vad som är så konstigt är att när man talar med kvinnor på tu man hand är det ingen av dem som ställer sig bakom den feministiska rörelsen?Så systrar och bröder låt oss förena oss till att göra vår värld en tryggare och mänskligare än den nuvarande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mutt - 8 januari 2008 00:10

Åldern detta gissel som plötsligt av någon outgrundlig anledning kommer över en kanske inte helt levnadsglad människa men en som ändå hjälpligt klarar av vardagen utan att tänka så mycket på åldrandet. Vad göra? Ja det är egentligen inte så mycket at...

Av Mutt - 30 augusti 2007 12:28

Tjejkväll i Bingolotto! Res två tjejer betala för en! Jag ska inte tala med någon, i alla fall ingen man! Dag bara för tjejer! Inspirationsdag bara för tjejer! Krogshowen ”Ladies night” för en helt kvinnlig publik. Va! Ska vi inte ha ett jämlikt sam...

Av Mutt - 26 augusti 2007 01:08

Årets svensk har utsätts! Hans Rausing han har valts av föreningen Svenskar i Världen. Detta är en skandal och skymf mot det svenska folket! Att han är bosatt utanför Sverige gör ingen skillnad utan att bara bli utsedd gör honom till en förrädare. At...

Av Mutt - 5 augusti 2007 22:51

I media läste jag att det fanns de som ondgjorde sig över att journalister att de kallade kronprinsessan Viktoria med du! Men varför ska denna odemokratiska och ojämlika institution i ett land som säger sig vara en demokrati (?) särskilja kunglighete...

Av Mutt - 3 augusti 2007 16:45

Prinsessan Märtha Louise i Norge ska enligt en norsk Jan Hanvold komma till helvetet för hon ska öppna en skola för att lära människor att tala med änglar. Varför ska hon hamna i helvete för det? Har inte Jan Hanvold läst sin bibel för där finns det ...

Ovido - Quiz & Flashcards