Alla inlägg den 8 mars 2007

Av Mutt - 8 mars 2007 11:59

Idag på internationella kvinnodagen passar ett citat bra ”Det är inte många som vet hur bra de har det – däremot hur bra andra har det” Öppet för fri tolkning! Någon kvinna hittar säkert på något, enligt dem, bra förklaring till varför de är i en kategorin som inte har det bra. Klart att det finns kvinnoförtryck, stå bara i en kö till rea för herrkalsonger så får ni se! Skämt åsido, vilket är ganska svårt visserligen, en sån här dag.Våld mot kvinnor förekommer även så våld i största allmänhet, men jag som man kan aldrig ta på mig ansvaret för våld mot kvinnor och andra om jag aldrig i mitt liv utfört våld mot någon man eller kvinna. Däremot är jag som soldat tränad i våld, men även lärt mig disciplin från det militära. Disciplin lika med spärr där tanken på våld tar stopp. Jag kan bli arg på någon men där kommer spärren in.Men jag kan lika lite ta ansvar för vissa mäns våld, lika lite som nutidens Tyskland kan ta ansvar för vad nazisterna gjorde eller Bush be om ursäkt för negerslaveriet. Men vi kan alla ta ansvar för våra egna handlingar och ansvar för att världen idag inte gör om samma misstag som framgår av historien. Men tyvärr kan inte den vanliga människan göra något så stort att vi kan avskaffa våld och krig. I den typ av demokratiskt(!?) samhälle som vi i väst har är det politikerna som vi väljer som ska göra förändringar i stort. Så är det! Så sluta klaga på oss vanliga män.

Ovido - Quiz & Flashcards