Alla inlägg den 12 mars 2007

Av Mutt - 12 mars 2007 11:09

Jag vill återkoppla till det här med feminismen, inte att jämföra med seriösa kämpar för jämlikhet för alla. För att travestera en representant för feministiskt initiativ som kategoriskt sa att ”män är djur”. Säger jag att ”alla feminister är lesbiska”Nu protestera säkert någon mot vad jag just skrev, men det är samma uttryckssätt som Fis representanter använder. Nu har jag inte på sista tiden hört så mycket från dem så de har kanske ändrat sitt uttryckssätt. För deras kamp för jämställdhet är ju bara något, om det förs på ett seriöst sätt, jag ställer upp på. Men är det så att som jag skrivit tidigare att deras kamp är för att bara bli jämställda med maktelitens män. Ja då kan jag bara beklaga. De mest namnkunniga kvinnorna hos FI är ju även de något av elitkvinnor så deras intresse är bara egoistiska. Att konkurrera med näringslivets manliga hierarki.Mannen har varit osynlig i historien. [...] Man har, kan man säga, inte sett mannen för bara män. Ronny Ambjörnsson (okänd för mig)Det finns helt vanliga män med ingen eller ringa erfarenhet av de manliga hierarkierna som till stor del styr vårt samhälle. Som på så sätt inte är demokratiskt.

Ovido - Quiz & Flashcards